Yüksek Doz C Vitamini Tedavisi

C vitamini biyolojik olarak çok fazla sayıda hücreyi etkilediği için bir çok hastalıkta da tamamlayıcı tedavi amacıyla kullanılır:

• Kanser
  • Artrit
  • Lyme hastalığı
  • Bakteriyel enfeksiyonlar
  • Viral enfeksiyonlar (Grip, Hepatit, HIV, Covid-19)
  • Yaralanma sonrası oluşan ağrılar
  • Vücutta enerji yokluğu ve sürekli hissedilen yorgunluk
  • İştahsızlık
  • Sık tekrarlayan prostat iltihabı
  • Kronik idrar yolu enfeksiyonu
  • Metabolik Sendrom (Diyabet, kalp rahatsızlıkları, obezite, inme)

Vitamini vücudumuzdaki biyolojik aktivitelerin çalışması için en gerekli vitaminlerden biridir. Askorbik asit olarak da adlandırılan C vitamini, suda çözündüğü için diğer vitaminler gibi vücudumuzda birikmez. Fazlası vücuttan atılır.

C vitamini insan vücudunda üretilen bir vitamin değildir. Bu nedenle günlük olarak beslenme aracılığı ile bu vitamini bünyemize alabiliriz. Ağız yolu ile aldığımız C vitamini bağırsaklarımızdan emilerek, fazla olan vitamin vücuttan dışarı atılır.

Kanser hücrelerinin normal hücrelerden farkı, glikozu enerji kaynağı olarak kullanmalarıdır. Glukozu sadece fermantasyon yaparak kullandıkları için normal hücrelere oranla 20 kat daha az enerji üretirler. Bu durum kanser hücrelerinin en az 20 kat daha fazla glikoz kullanmaları demektir. C vitamini yapısal olarak %85-%90 oranda glukozla aynı formdadır. Bu nedenle C vitamini kanser hücrelerinde toplanır. C vitamini kanserli hücrelerde normal hücrelere oranla 5 kat daha fazla oranda birikir.

Yüksek dozda damar yoluyla uygulanan C vitamini kanser hücrelerinde birikerek oksidan özellik gösterir ve bu hücrelerin ölümünü sağlar. Bu nedenle kanser olan hastalara C vitamini yüksek dozda ve damar yoluyla verildiğinde bağışıklık sistemi için önemli bir destek sağlanmış olur.

Normalde insan vücudunun günlük C vitamini ihtiyacı 200 mg civarında olup kan ve dokular C vitaminine doyurulmalıdır.Günlük ihtiyaç dozu yüksek değildir ancak C vitamininin vücut sıvılarındaki az konsantrasyon değişiklikleri dahi kişiyi etkileyebilir. Üst solunum yolu enfeksiyonlarında semptomatik tedaviye göre (ağrı kesici,ateşdüşürücü,öksürük azaltıcı..) C uygulaması yüzde 85 oranla daha hızlı iyileşme sağlar. Pnomoni (zatürre) be bronşit gibi alt solunum yolu hastalıklarında da C vitamini ile daha hızlı iyileşme kaydedilmiştir.Yüksek doz C vitamini takviyesi, C vitamini antioksidan etkisi ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi amacıyla kliniğimizde kişiye uygun protokollerle yapılmaktadır.